cichy klient

Jakiś czas temu w Internecie pojawiły się opinie na temat tego, kto to tak właściwie ten cichy klient? Jak taka osoba działa, jak przygotowuje się do danych zadań oraz jak zostaje oceniona z powierzonego zadania.

Przede wszystkim cichy klient nie ma i nie może oceniać zachowań pracowników, z którymi nawiązuje kontakt w czasie dokonywania obserwacji. Jego podstawowym zadaniem jest obserwacja i maksymalnie obiektywny opis sytuacji jaka miała miejsce. Opisuje wszystko w oparciu o przygotowany kwestionariusz wizyty, bo tylko w takiej sytuacji można mówić o rzetelnym badaniu jakości obsługi. 

Zanim jednak dojdzie do realizacji obserwacji powinien podlec weryfikacji. Oprócz cech charakteru konieczne jest zweryfikowanie czy audytor dokonując badania danego punktu przez przypadek nie spotka tam swojego znajomego lub członka rodziny. Weryfikacja ta następuje w czasie pierwszej wstępnej rozmowy kwalifikacyjnej. Jeśli przebiegnie ona prawidłowo tajemniczy klient może przejść szkolenie związane z danym projektem.

 

Kategoria: